sobota 16. srpna 2014

AŽ SE ZIMA ZEPTÁ...

Ano, ano je to tak...Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě..ukážu své džemy a povidla a začnu péct buchty..
Dnes jsem poprvé dělala švestková povidla..do té doby jsem dělala různé džemy, medy, šťávy..
V posledním čísle časopisu DEKOR byl návod na přípravu povidel v troubě a protože mě tento článek oslovil a já sehnala poměrně levně švestky, tak jsem neváhala..Práce to byla snadná..vlastně jen švestky omýt, rozpůlit, vypeckovat a naskládat na vyšší plech.Dvěmi lžícemi octa pak švestky pokropit...
Pak dát do trouby na 250° a 25 minut je nechat péct. Švestky nádherně voněly a pustily šťávu, poté se na švestky nasypalo 250 g cukru a opět daly do trouby, tentokrát na 15 minut. To samé ještě jednou zopakovat..takže opět dalších 250 g cukru a šup na 15 minut do trouby...a hotovo!
Tedy ne úplně..ještě přelít do vyšší nádoby( já použila hrnec), vzít do ruky ponorný mixér a švestky krásně rozmixovat.Já přidala trochu skořice a malinko jsem povidla opila - 4 lžíce rumu.
V časopisu doporučují ještě 3 roztlučené hřebíčky...ale mně už to chutnalo i bez nich. Naplnila jsem 4 skleničky, vypadalo to, že toho bude víc, ale člověk míní a však to znáte..
Povidla krásně tuhla a vůbec byla prostě MŇAM!
Zimo, neboj, seženu ještě nějaké švestky a udělám další, aby těch buchet mohlo být hodně:o)..









Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše milé komentáře a za Váš čas.